Didactisch ontwerpen in de praktijk

  • 04/01/2024
  • Loes Nauta
Wordt ‘offline of online’ vernauwd tot ‘in het lokaal’ of ‘achter een scherm’? Het levert mooie gesprekken op aan de personeelstafel en met ontwerpers van e-learnings. Wel een digitale...
We onthullen hoe het negeren van AI’s potentieel en uitdagingen ons blind maakt voor cruciale kansen en onvoorziene problemen. Deze presentatie is een pleidooi voor een proactieve benadering van...
Op veel basisscholen in Nederland wordt gebruik gemaakt van adaptieve leersystemen zoals Snappet en Gynzy. Er worden vele voordelen genoemd, zoals persoonlijke aandacht voor ieder kind. Soms worden dergelijke...

Minecraft en Burgerschap onderwijs

  • 04/01/2024
  • Loes Nauta
Hoe bereiden we kinderen voor op een actieve rol als burger in de maatschappij? Burgerschapsvaardigheden hebben een vaste plek gekregen in het curriculum. In een veranderende samenleving kan een...

Gamification from #HEL

  • 31/01/2024
  • Loes Nauta
We gaan in deze sessie voorbij aan trendy termen als levels en leaderboards, daar gaat het helemaal niet om. Mocht je de Gamification “trein” hebben gemist, in een paar...
Game based learning is an engaging type of training combining knowledge and skills training with motivational elements of play. But while social interactions can strongly and positively impact learning...