Gamification = Kinderen spelen een spel, maar leren ondertussen heel veel. Met online escape rooms (van bijv. Kraak ‘m) werken leerlingen aan 21e eeuwse vaardigheden. Maar dat niet alleen....
Wordt ‘offline of online’ vernauwd tot ‘in het lokaal’ of ‘achter een scherm’? Het levert mooie gesprekken op aan de personeelstafel en met ontwerpers van e-learnings. Wel een digitale...
We onthullen hoe het negeren van AI’s potentieel en uitdagingen ons blind maakt voor cruciale kansen en onvoorziene problemen. Deze presentatie is een pleidooi voor een proactieve benadering van...
Op veel basisscholen in Nederland wordt gebruik gemaakt van adaptieve leersystemen zoals Snappet en Gynzy. Er worden vele voordelen genoemd, zoals persoonlijke aandacht voor ieder kind. Soms worden dergelijke...
Hoe bereiden we kinderen voor op een actieve rol als burger in de maatschappij? Burgerschapsvaardigheden hebben een vaste plek gekregen in het curriculum. In een veranderende samenleving kan een...
We gaan in deze sessie voorbij aan trendy termen als levels en leaderboards, daar gaat het helemaal niet om. Mocht je de Gamification “trein” hebben gemist, in een paar...
Game based learning is an engaging type of training combining knowledge and skills training with motivational elements of play. But while social interactions can strongly and positively impact learning...
Mad Science is de grootste partner voor wetenschap en techniek lessen in het basisonderwijs. Met een team van 240+ Mad Scientists zijn wij dagelijks op pad door heel Nederland...
Drie keer per week 15 minuten aan de slag met Fit & Vaardig en na 2 jaar zijn de kinderen niet alleen gezonder, maar hebben ze ook een gemiddelde...
Ontdek de kracht van Minecraft Education, zet de eerste stap naar digitale transformatie en effectiever doceren. De digitale wereld biedt snellere toegang tot informatie en optimaliseert processen. Een digitale...