Een sociale robot die leerlingen helpt bij het uiten van emoties? Stichting Speciaal Onderwijs & Expertisecentra en Happybots hebben samengewerkt aan een methodiek die leerlingen leert zich beter te...
Bij de Koninklijke Visio (school voor visueel beperkte leerlingen) implementeren Ruben Brandsma en Pauline Maas Digitale Geletterdheid dmv praktische lessen. Deze lessen worden samen met de docenten gegeven, zodat...
Onder het motto: ‘voor en door elkaar’ bouwen we de komende jaren verder aan Open Leermateriaal Gespecialiseerd Onderwijs. Tijdens de IPON krijgt u een update van de inzet van...
Heliomare streeft naar een optimale benutting van technologie in het onderwijs aan leerlingen met een beperking. Van inspiratie in een wereld van innovatieve technologie naar een bewezen effectieve inbedding...
Iedereen moet mee kunnen doen aan esports, dat is de visie van Ties Klok, kartrekker van aangepast gamen in Nederland. In juni 2023 organiseerde hij samen met revalidatiecentra Klimmendaal,...
Filterbubbels, algoritmes en nepnieuws: hoe beïnvloeden ze de mening van jongeren? Het Mediateam duikt in deze onderwerpen tijdens haar workshop. Ze onthult de impact ervan in de klas en...
Bij Immer werken we aan een nieuwe manier van digitaal lezen, geïnspireerd op hoe mensen nu media en devices gebruiken – diep lezen in tijden van TikTok. Met het...
Twee studenten van NHL Stenden Hogeschool (Leeuwarden) hebben samen met Bureau Jeugd & Media een modulaire minidocu gemaakt over de manier waarop sociale media en games de aandacht van...
Ervaar in deze interactieve workshop hoe www.voordeklas.com kan fungeren als een instrument om bruggen te bouwen tussen jouw klaslokaal en de samenleving. Ontdek hoe je thema’s als burgerschap, duurzaamheid...
Nu duidelijk is hoe afleidend mobieltjes zijn, zoeken VO-scholen naarstig naar manieren om scherper te reguleren. Maar er is meer nodig: leerlingen moeten zelf ook leren om op een...