Design-based leren is een nieuwe manier om leerlingen en studenten tot leren te brengen. Het is gebaseerd op Design Thinking; een analytisch en creatief proces dat uitgaat van experimenteren,...
Apple begint bij Amac. Ook voor scholen. Al meer dan 10 jaar lang werken we samen met onderwijsklanten aan toekomstgericht onderwijs. Daardoor weten we wat er voor échte innovatie...
Experimenteren met digitale laboratoria is een effectieve manier voor leerlingen om kennis te vergaren in STEM domeinen. Op de Go-Lab portal (www.golabz.eu) wordt een grote hoeveelheid (bijna 1000) digitale...
Wat als leren zo leuk is dat je leerlingen eigenlijk niet willen stoppen en je les voelt als een avontuur? Dat je leerlingen spelenderwijs dingen leren en je ze...
Rekenduo de interactieve rekengame die spelers niet laat stoppen. Op vier niveaus worden de spelers uitgedaagd om met en tegen elkaar een rekengame te spelen. Vanaf de tafels, langs...
In de afgelopen 2 jaar is de vraag naar technologie in een stroomversnelling gekomen; nieuwe kennis, vaardigheden en vooral flexibiliteit is heel belangrijk geworden. Binnen het onderwijs is dit...
Als bestuur en staflid, schoolleider en i-coach werkt u samen aan de ict-bekwaamheid van de leraar. Dit vraagt samenwerking vanuit alle rollen in de organisatie. Op korte termijn maar...
Met de gratis Jamf Teacher app bereid je lessen voor, word je ondersteund in je klassenmanagement, je feedback en interactie met leerlingen. Deel lesmateriaal en opdrachten met individuele leerlingen,...
Remco Pijpers en Nadia Demaret staan stil bij aansprekende voorbeelden van digitale geletterdheid in de onderwijspraktijk (po & vo).
Wikiwijs Maken en Delen is een dienst van Kennisnet en is gratis te gebruiken door het hele onderwijs. In deze presentatie wordt kort ingegaan op de mogelijkheden rond ontwikkelen,...