- 24 January 2024
Op het grote podium van de Kennis Arena vindt twee keer per dag, om 10:00 uur en 13:30, een keynote plaats. Lees hieronder wat je van deze keynotes kunt verwachten.
Woensdag 28 februari
10:00 uur
Kirsten Cuppen – Leraar van het jaar (2021)
Leraar van het jaar (2021) Kirsten Cuppen vertelt door middel van haar persoonlijke verhaal waar onderwijs ècht over gaat, waarom zij docent van het jaar is geworden en waar zij voor staat als docent. Kirsten helpt docenten om weer gelukkig aan het werk te gaan en hoe je écht contact kan maken met jouw leerlingen/studenten. Daarnaast wil ze dat meer mensen voor dit mooie vak kiezen, zodat het lerarentekort minder wordt en de kwaliteit van docenten omhoog gaat.
Woensdag 28 februari
13:30 uur
Ethical Values in Education Technology
Donderdag 29 februari
10:00 uur
Mens zijn in tijden van exponentiële technologie
We willen allemaal betere mensen worden in een betere wereld met betere technologie. Maar dat is nog niet zo makkelijk, zeker niet in tijden van exponentiële technologie. Hoe zorgen we ervoor dat wij bepalen wat we van digitale technologie verwachten in plaats van dat we onszelf definiëren in termen van digitale technologie? Hoe verhouden we ons tot geavanceerde kunstmatige intelligentie? En data? Hoe worden we gelukkiger met digitale technologie? En, hoe kunnen we zelf actief worden? Moeten we onze innerlijke, digitale gremlin wakker kussen? En waarom? In een hilarische, dynamische en schurende presentatie gaat Rens van der Vorst op zoek naar antwoorden.
Donderdag 29 februari
14:30 uur
Technologische ontwikkeling in het onderwijs leidt veelal tot de verwachting dat daarmee alles beter zal worden. Maar is dat wel zo? In deze keynote gaat Carla Haelermans in op diverse manieren waarop AI wordt ingezet in het onderwijs. Ze geeft een overzicht van bestaand onderzoek op dit gebied, aan de hand van voorbeeldprojecten die lopen binnen het NOLAI (Nationaal Onderwijs Lab AI). Tenslotte maakt ze de brug van onderzoek naar praktijk, wat zijn eigenlijk factoren om rekening mee te houden bij de invoering van AI-toepassingen in het onderwijs?