• 11 January 2024

Er is nog niet veel kennis over hoe scholen digitale geletterdheid het best kunnen invoeren in het onderwijs. Wat werkt en wat niet? Een apart vak? Integreren in de rest van het curriculum? Tijdens IPON 2024 vertellen experts wat we al wél weten. Suzan de Kleer, docent, adviseur en onderzoeker Onderwijskunde en Pedagogiek, is een van hen. “Hoe kan je digitale geletterdheid integreren in het curriculum van de school? En hoe krijg je je collega’s mee?
Digitale geletterdheid wordt een vast onderdeel in het curriculum van het onderwijs. Leerlingen moeten leren veilig, effectief, kritisch en bewust gebruik te maken van de digitale toepassingen die nu èn straks beschikbaar zijn. In deze sessie krijg je van een docent en een student van de master Onderwijs & Technologie concrete handvatten en praktijkvoorbeelden waarmee jij aan de slag kunt op jouw school.

 

De sessie van Suzan vind plaats woensdag 28 februari in theater 12 “digitale geletterdheid & Blended Learning. Van 12:15 – 12:45 uur. En is gericht op alle onderwijsprofessionals uit het PO,VO en MBO onderwijs.