Petra Mestrom
Ik ben Petra Mestrom. Ik begon mijn carrière als leerkracht, waarna ik als bovenschools i-Coach werkte. In die functie professionaliseerde ik leerkrachten en hielp schoolteams met visie en beleid met betrekking tot digitale geletterdheid.
Ik merkte dat veel scholen het best lastig vinden om digitale vaardigheden te onderwijzen. Belemmeringen die ik tegenkwam waren onder andere: geen ruimte voor een extra vak op het lesrooster, eigen vaardigheden van leraren, hoge werkdruk en drempelvrees om met nieuwe materialen aan de slag te gaan. Ik zag daarnaast ook dat kinderen juist erg graag met digitale materialen willen werken, enorm geïnteresseerd zijn in de digitale wereld en nog veel vaardigheden te leren hebben. Los van de digitale vaardigheden zie ik ook dat creativiteit nog vrij weinig plek heeft in het onderwijs. Terwijl creativiteit erg belangrijk is om problemen te kunnen tackelen.
Met Greenscreenbox wil ik daarom creativiteit en digitale vaardigheden op een leuke én eenvoudige manier in het onderwijs verweven. Je kunt de greenscreen-techniek bij zowel jonge als oude leerlingen gebruiken. Ook kun je het bij veel verschillende soorten lessen inzetten. Niet als apart vak op je lesrooster, maar als creatieve digitale werkvorm binnen je taalles, geschiedenisles etc.
Ik ben ervan overtuigd dat je op deze manier qua werkdruk, leerplezier en betekenisvol leren veel impact maakt in het onderwijs.