Deelnemers aan de DGA round table op 29 februari 2024 (14.30- 15.30), tijdens de IPON
Johan van der Meulen (Innovation Director 8-D Games)
Johan begon zijn loopbaan als programmeur en gecertificeerd scrummaster, maar heeft zich gaandeweg steeds meer toegelegd op design thinking en onderzoek. Wat werkt, wat kan beter? Hoe kunnen we de brug slaan tussen wetenschap en toegepaste producten die echt het verschil maken voor mensen? Zijn technische kennis en liefde voor spellen zet hij graag in voor een positieve impact op mens en maatschappij.
Over 8D Games
8D Games creëert spellen en ervaringen die spelers een power-up geven voor het leven. Steeds kiezen we de vorm die de eindgebruiker en het doel het beste bedient. Dat betekent dat we de ene keer een digitale game met virtual reality ontwikkelen en een andere keer juist een bordspel, kaartspel of een fysieke teamdag. Ook helemaal ons ding: creatieve, crossmediale toepassingen die een brug slaan tussen ‘online’ en ‘offline’. Rode draad is de kracht van spel als middel om mensen te activeren, informeren en aan te zetten tot een positieve gedragsverandering.
Tim van Dam (algemeen directeur bij Changefied)
Over Changefied
Ontdek bij Changefied onze innovatieve gamification-oplossingen voor inclusief leren en serious gaming in het sociaal domein. We zijn gedreven door een missie: Iedereen betrekken in onze samenleving en ze helpen groeien zodat ze zich zelfverzekerder kunnen bewegen in de wereld. Dit doen we door boeiende en inclusieve leerervaringen te bieden met behulp van Gamification technologie, zoals Virtual Reality.
Olivier Hokke (oprichter van Game Tailors)
Over Game Tailors
Game Tailors B.V. maakt educatieve games op maat en zet zich in voor een mooiere wereld. Met ongeveer 12 medewerkers helpen we de onderwijssector om leren leuker te maken. Dat doen we op wetenschappelijk onderbouwde wijze. Onze games zijn daarom niet alleen leuk, maar ook effectief. We werken veel samen met scholen van alle niveaus om spelenderwijs leren de norm te maken.
Wij genieten steeds opnieuw als onze oplossingen een verschil maken. Zo leren kinderen met dyslexie nu sneller en beter de juiste klanken in de game ‘KlankKr8’. We hebben blinde kinderen kunnen helpen met een unieke VR-ervaring en mogelijk worden er zelfs levens gered dankzij een trainingsgame voor artsen.
Marlou Captijn (Educatief Specialist bij HackShield)
Als educatief specialist binnen HackShield focus ik op het ontwikkelen van lessen, genaamd klassenquests, over cybersecurity voor kinderen. Mijn rol omvat het creëren van boeiend lesmateriaal en het ontwerpen van interactieve leerervaringen. Mijn doel is om met deze klassenquests bewustwording te vergroten voor de kansen en gevaren van de digitale wereld en leerlingen van essentiële digitale vaardigheden te voorzien.
HackShield
HackShield is een cybersecurity interventie voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar. Door middel van een spannende game leren kinderen de kansen van de digitale wereld en hoe ze online gevaar kunnen herkennen en voorkomen. De game is gratis te spelen, klassikaal in de vorm van klassenquests (lessen) en individueel voor de leerlingen thuis of in de klas.
Moderator: Martine Spaans
Martine is Game Publisher at FGL & Tamalaki en General Manager at the Dutch Games Association. Daarnaast is ze veelgevraagd spreker op games gebied.
- Kennisplein EdTech& Onderwijs in Europa