Dimitri van Dillen, geboren 24 januari 1981 en wonende in Hengelo staat bekend als een rebel in het onderwijs en heeft eerder de eer gekregen om Leraar van het Jaar 22/23 in het MBO te zijn. Met zijn rijke ervaring in het onderwijzen en motiveren van studenten, benadrukt hij het belang van een leven vol kansen. Hij inspireert zijn studenten om keuzes te maken die hun leven waardevol maken, zowel in de klas als in persoonlijke gesprekken.
Lesgeven is het liefste wat Dimitri doet, maar beperkt zich daarbij niet tot traditionele methoden. Dimitri is tevens BPV-begeleider, themacoördinator voor educatieve technologie en ziet zichzelf als een ‘enthousiasmeur’. Zijn lessen verrijkt hij met innovatieve technologieën zoals virtual reality en augmented reality, en hij zet zich sterk in voor educatieve technologie. Dimitri runt daarnaast ook zijn eigen website www.onderwijs-op-afstand.nl om kennis over digitale didactiek landelijk te delen.
Zijn visie op onderwijs is het bieden van actueel, aantrekkelijk en effectief onderwijs met de focus op het individu. Dimitri erkent de uniciteit van elke jongere en hun unieke leerstijlen. In zijn benadering van onderwijs legt hij de nadruk op onderwijs op afstand en blended leren, aangepast aan de huidige en toekomstige onderwijsbehoeften. Hij onderzoekt hoe gepersonaliseerd onderwijs vormgegeven kan worden om studenten continu te inspireren en te verbinden.
Zijn toewijding aan onderwijs gaat hand in hand met mijn passie voor het ontwikkelen van innovatieve en betekenisvolle onderwijsmethoden. Dimitri geeft trainingen en workshops over de inzet van educatieve technologie om lessen te verrijken. Daarbij richt ik me op het betekenisvol inzetten van digitale tools voor zowel docenten als studenten.
Dimitri is dagvoorzitter van de IPON en lid van de IPON Programmacommissie.